TEGENSTELLING MARRON – FOTO MANGS

johan prijor
@Wim Eikel jij snapt het punt niet he. mijn voorouders zijn geen slaaf geweest. Kijk niet nr mijn vr naam ik heet Stanley prijor .mijn voorouders hebben nooit onder de juk van de witmang geleefd. Gelijk de jungle in gevlucht. Daar hebben “de nu marron ” altijd een éénheid gevormd en respectvol nr elkaar toe. Maar die achter gebleven slaven ” Sufferds “hebben de shit van die witmang moeten eten. Opdrachten uitvoeren om hun eigen broer af te ranselen. Die mentaliteit is in de zogenaamde fotomang geworteld. Toen ik jonger was deng beng kar mi djoeka want vogens deng waren ze beter. En nu zit de fotomang elkaar schaamteloos af te kraken.dit had hij op een respect volle manier kunnen brengen. En Dat is wat ik bedoel..dankzij de Witmang. Maar dat heeft Raalte niet door
Minder weergeven
 
zie je niet dat alle zogenaamde fotomang politieke partijen zij geslonken. Om jullie krabben metaliteid. En zie daar de stijging van morron politieke partijen waar er wel éénheid is
 
Jelle
U kent hardwerkende creolen ik ook maar laten we eerlijk wezen een groot gedeelte is het tegenovergestelde. Een simpel voorbeeld.Als er 3 huizen naast elkaar zijn waarvan 1 woning van een creool de andere van een Javaan en de andere van een hindustaan. Die Javaan en die hindustaan planten op hun erf bijv tomaten en kousenband (niet voor verkoop maar puur voor hun gezin).Die creool doet niet eens moeite om wat te planten voor hun gezin om te eten.Maar die creool klaagt het meest dat groenten duur zijn geworden. En geeft zijn beetje geld uit om groente te kopen bij de “racistische” niet-creool (dat wordt vaak beweerd). Wie staan er op de hoek te hangen? Ik heb het niet over de marktventers/hosselaars petje af voor hun. In Nederland hetzelfde verhaal er wonen hier ook Javanen en Hindoestanen. Maar het zijn de creolen die de op de hoek staan.Ik zie het keer op keer.Creolen waren vroeger niet als hoe ze nu zijn. Mijn moeder kan het bevestigen en vele anderen van de oudere generatie.Zowel wijlen mijn vader als mijn stiefvader komen uit volksbuurten.Ze hebben altijd gewerkt.Begi begi en tap’ uku bestond niet.Het waren wij creolen die jaren lang het voor het zeggen hebben gehad in Su op allerlei fronten.We waren artsen etc.Dus we kunnen het wel…. Het lijkt net of alleen creolen kritiek mogen leveren op anderen maar omgekeerd ho maar…Als je een niet creool bent ben je een “racist” en als je een creool bent ben je een “redi musu”. Dat is niet eerlijk.
 
 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *